Když odvodíte pomocí brček půl elektrostatiky, je rozhodnuto!

31.03.2020

Tři studentky učitelství z Katedry didaktiky fyziky na Matematicko-fyzikální fakultě Univerzity Karlovy se s námi podělily o své osobní příběhy a motivace. Vybrali jsme pro vás některé zajímavé myšlenky, které nás zvláště oslovily.

Proč budu učit fyziku? 


Vím, jak moc mohou učitelé ovlivnit, kolik inspirace do života mohou dát. Vím, že být učitelkou má smysl.

Chci být někým, kdo pomůže studentům všímat si světa, zkoumat a být kreativní. 

Fyziku mi učitelé ukázali jako dobrodružství poznání, chci ji v tomto duchu předávat dál. 

Ve kterém jiném předmětu můžete ohřívat párky elektrickým proudem, vyrábět metrové plameny na školním dvoře a rozsypávat po třídě železné piliny? 

Proč zrovna matfyz? 

Po kvintě jsem se dostala na Soustředění mladých matematiků a fyziků (pořádané Katedrou didaktiky fyziky) a už nebylo cesty zpět. Okamžitě bylo jasné, že půjdu tam a nikam jinam. 

Co nebo kdo mě nejvíc ovlivnil/o, že jsem si vybrala být kantorkou? 

Když mě spolužák vzal na přednášku o elektřině a magnetismu, kde učitel pomocí brček odvodil půl elektrostatiky, bylo rozhodnuto. 

Co podle mě znamená učit fyziku?

Objevovat se žáky, jak nádherně je uspořádán svět okolo nás, jak funguje a jak úžasné je moci to pozorovat, zkoumat a objevovat.

A kdyby se to nedařilo, chci alespoň zpestřit žákům vzpomínky na školu nějakým tím výbuchem.